02 november 2008

bowling är livet

Ja, bowling är verkligen mitt liv. Har fått lite att fundera på den sista veckan. Ska jag satsa eller spela kvar på den nivån jag gör nu? Just nu gå min bowling jättebra. Jag är i harmoni, har tid att träna och är tycker att det är jätteroligt! Skulle därför vilja spela lite fler tävlingar på internationell nivå för att testa om jag håller pall och har vad som krävs. I december går Super Six i Malmö och den e jag väldigt sugen på att spela.

I fredags spelade jag mix i Hässleholm med L.C och de gick bra men jag visste att de fanns mer att hämta så jag anmälade mig till lördagen oxå fast med en annan. Vi spelade inte övertygande de 6 första men sen small de. I serierna där jag slog förstaslag gjorde vi 279 och 278. Jag hade 24 slag i fickan var av 3 blev nior. Detta gjorde att vi snabbt närmade oss ledningen. Vi ligger tvåa just nu med en hel helg kvar att spela. 1200 kr hade inte varit fel att få dela på! Nästa söndag ska N o jag spela scotte och då kan de bli en bra placering till. :)

Skolan går på oxå. Imorron börjar jag en ny kurs, engelska för elever i åldrarna 8-12. Spännande med ny kurs och nya kurskamrater. Svenska kursen var rolig och givande så det väntar jag mig att engelskan oxå ska vara.

Att bo hemma är skönt. Jag känner att jag landat. Har skrivit några gånger att jag ska ta tag i mitt liv och börja träna. Denna veckan har jag motionerat varje dag! Ska fortsätta så fast minst 3 gånger/vecka ska jag röra på mig. Min rygg behöver det! Vikten kanske rasar oxå då. Sötsug är mitt stora problem. Funderar på om jag har zink-brist eller jag bara har problem med godis.

Ta hand om er mina vänner!
/Jessica

1 kommentar:

Jenkan sa...

Vad skönt att bowlingen flyter som den ska... Prispengar är ju aldrig fel ;)
Duktig e du åsså som tränar. Ha det gott!!
Kram