04 november 2008

Färgat håret och klippt mig


Ja, som du ser så har jag klippt mig och färgat håret mörkt. Nu till hösten och vinterna brukar jag vilja ha lite mörkare. De va riktigt längesen jag färgade håret men de va skönt att få de gjort. Trivs väldigt bra men e lite kluven om jag ska göra slingor för att få det mer levande.

Nu har jag varit ute och gått tre dagar i rad. Ska försöka att inte förta mig denna veckan utan även fortsätta nästa. Tyvärr kunde inte mina promenadkamrater mer denna veckan så jag gav mig ut själv idag. På med reflexvästen, halsduk och mp3 spelaren laddad med en ljudbok så är det bara att ge sig iväg. Tog stavarna idag oxå. Igår va vi ute i 1 timme med stavarna. Känns så härligt när man kommer hem.

Undra om mamma & pappa kommer gilla maten jag gjort. Mamma e inte så glad i fisk men jag ansåg att vi bara va tvungna att ha de idag. Gjorde en fiskgryta på torsk, papprika, morötter, purjolök, kokosmjölk, gröncurrypasta(färdig grytbas) och ris till det. Det stod på grytbasen att den va mild men jag tyckte nog att den va lite stark. Jag gillar tahi-mat och provar gärna nya rätter. Hoppas det blir till deras belåtenhet. :) Mammas jobbarkompisar brukar titta i hennes lunchbox och avundas. Dom säger: "Din dotter gör så god mat. Kan vi inte byta mat?" Tackar för den komplimangen.

Jag känner att jag befinner mig i ett vägskäl just nu. Ena vägen går mot satsning av bowling och den andra till satsning av skolan. Vägen till bowlingsatsningen kan vänta för den växer inte igen om jag underhåller den, men skolans väg täpps igen om 1 år och 3 månader för då slutar jag min utbildning. Med satsa på skolan menar jag utlandspraktik och söka jobb i ett annat län.

På tal om skolan. Engelskakursen har verkligen börjat (med stort B). Vi har 5 meningar som ska översättas, 6 papper som ska göras med olika övningar plus att litteraturen inte kommit. Man får ta en dag i taget.

Ta hand om er mina vänner! Imorron kväll jobbar jag i Malmö till 21 så ingen uppdatering för än tidigast fredag.
/Jessie :)

1 kommentar:

Jenkan sa...

Åhhhh vad fin du är!!!

Tänk om jag hade goda lunchlådor...

Jag hade tänkt på skolan i första hand, sen bowling som den är idag... I den mån det går...

Duktig är du åsså med träningen... Go Jessie!!

Ha det gott!!
Kram