03 mars 2009

Helgens bravader

I fredags va de kalas i bygget. =) De gick strålande och alla verkade nöjda. Maten va jättegod och tårtan lika så. Sällskapet va oxå väldigt trevligt. =)
I lördags morse vaknade vi och fick ett sms om att G´s ena ko hade kalvat så det blev en runda dit för att väga och mysa lite med den. Min ko-skräck är nästintill borta, mycket respekt kvar för tjurarna för dom är då inte små.
På eftermiddagen spelade jag match i Åhus och de gick inte jättebra, tyvärr förlorade vi. Stämningen va inte på topp, lite stelt mellan några och andra va precis som vanligt. =) Det värsta är ju att personen som tror att jag har förstört just nu förstör rätt mycket själv. Lite trött på bowlingen är jag allt....
Söndagens match va värre än lördagens. Rena skandalsiffrorna hos många, bara L och I som spelade bra.

Nu har jag hunnit med att va i skolan en dag och jobbat en. Inte mått riktigt toppen nu på snart 1 vecka. Tur att jag mår bra på andra plan istället.

På torsdag och fredag har jag praktik, på fredag kväll ska jag se R.E.N.T med M från klassen och sen kör jag ner till G. På lördag är det fest som gäller, nästan 35 personer kommer. =) Skoj med nytt folk....

Nu får jag börja planera fredagens lektion samt 2:ornas dans.

Ta hand om er mina vänner!
Kram
Jessica

3 kommentarer:

M sa...

Nu får du väl ändå snart sluta med dina persontrakasserier?
Det är så lätt att hacka ner på andra och inte se sin egen stora del i det hela.
Är det verkligen den typ av lärare som högskolan utbildar nu för tiden? Då ska man nog vara glad för att man passerat det stadiet.
Kan du inte vända dig direkt till den/de personen/personer du har så mycket åsikter om?
Det finns något som heter kommunikation.
Och du, den där "röven" du skriver om, sitter du nog på själv, tyvärr.
Det säger mer om dig själv än om alla de du har åsikter om.
Hur kul tror du att det är att läsa om allt du har handlat, när man vet att du har obetalda skulder?
M

Jessica sa...

Detta va ju kul att jag fick en kommentar. Synd bara att det är en så negativ. Men det är frivilligt att läsa min blogg och innehållet här bestämmer JAG och ingen annan. Är det så att innehållet inte passar DAMEN så är det bara att sluta läsa den.
Mina obetalda skulder är min ensak och om kommunikationen hade fungerat där hade dom säkert varit betalda vid detta laget.

Mina åsikter och tankar är MINA ÅSIKTER OCH TANKAR! Tolka dom som du vill men jag skriver det jag vill här. Yttrandefrihet är härligt!

Påhopp om mitt yrkesval undanbedes, tack! Du har INGEN som helst talan om det, vet inte ens vad det innebär....håll snattran om du inte har något bättre att komma med.

/jessica

mimmi sa...

Usch vad det är mycket ljug i detta.
Visst bestämmer DU innehållet. Det säger så mycket om DIG.
Att kommentera är förbehållet läsaren och det är JAG. Alltså är det JAG som bestämmer kommentarerna.
Att DAMEN är Mimmi vet nog alla vid det här laget.
Skulden du har är till BK Cefyra. Alltså är det INTE din ensak. Och kom inte och säg att kommunikationen runt detta inte har fungerat. Du vet mycket väl hur det ligger till. Du har fått mail och jag har tagit hänsyn till att du varit en "fattig" student när det gäller att betala. Detta stämmer slltså inte.
Du har legat efter med dina betalningar till klubben sedan förra säsongen 07/08 och ännu inte reglerat skulden. Detta vet du om och har fått mer än ett mail om.
Vissst är det härligt med YTTRANDEFRIHET.
Synd bara att den tydligen bara får vara enkelriktad.
Vad vet du om mina kunskaper jag har om ditt yrkesval?
Kanske mer än du tror.
Den stora skillnaden mellan din blogg/åsikter/skriverier/mail är att jag inte pratar en massa "skit" bakom ryggen på folk. Påstår du något sådant så hoppas jag verkligen att du har belägg för detta. Kom då med konkreta bevis och inget annat.
I annat fall kan du själv hålla snattran om både det ena och det andra.
M