13 maj 2009

Mycket har förändrats på kort tid

Denna veckan har förändrat mitt liv och allt tog en vändning i tisdags natt. Kl 3.30 ringde det på dörren i huset hos mina föräldrar och jag o G låg o sov på ovanvåningen. Det va polisen som sökte G, min första reaktion va att någon hade dött. Det visade sig att hans gård hade brunnit ner och totalförstörts, båda stallarna och boningshuset står nu i ruiner.

Detta är så sorgligt att jag inte hittar ord!! Nu har en ny tid börjat. G tar det rätt bra och är stark för han har gått igenom rätt mycket i sitt liv. Huset kommer att byggas upp igen men just nu i 3 veckor bor han i Ystad i hans systers lägenhet för hon är bortrest. Han har nu några veckor på att hitta ett boendes som han kan bo i en längre tid framöver.

Jag hade saker hos honom oxå, bland annat skolböckerna och anteckningar från alla lektioner. Nätan alla kläder som passade hade jag där nere plus lite annat. Nu gäller det att skriva ner på listor vad jag har haft i huset.

Idag ska jag in och köpa underkläder och några tröjor så jag kan leva vidare. G handlar efter hand.

Ta hand om er mina vänner! Vi är glada att vi inte befann oss i huset så vi slapp se eländet.

Kram /Jessica

1 kommentar:

Jenkan sa...

Vad skönt att ni inte var i huset. Hoppas allt löser sig till det bättre för er!
Ta hand om varann!

Kram Jenny