03 december 2009

Nu är det jul igen =)


Äntligen har vi kommit till december! =) När november kommer så är de så mörkt och tråkigt men så fort första advent närmar sig så blir det ljusare. Älskar att dekorera hemmet med massa julstjärnor, ljusstakar och andra detaljer som hör julen till.


Samtidigt som julhysterin är på topp så är jag mitt uppe på upploppet av mitt examnesarbete. Den 21 december ska vi skicka in den för granskning och sen ska den upp för opponering. Lite stressade är vi allt. Vår frågeställning är: Används musik som hjälpmedel i kärnämnena och i så fall hur? Vilken syn har pedagogerna på musiken som hjälpmedel? Intressant ämne men tyvärr så tar de en jäkla tid att skriva......vill vara klar NU! Igår tog vi tag i det ännu en gång och nu kan vi se att det närmar sig slutet av tunneln.


Det är nu lite mer än 1 månad kvar till jag tar examen och jag känner lite stress över att inte ha ett jobb.... Pengarna måste rulla in som vanligt annars är jag rökt. Fattig är jag innan och luspank kommer jag bli om jag inte får ett jobb. Va på anställningsintervju igår på en förskola i Ystad. Tjänsterna jag sökt va på 4 olika förskolor. Intervjun gick bra och de va ett härligt gäng som intervjuade mig. Märktes att dom hade suttit där hela dagen, de fick ett skrattanfall av att en av dem sa fel. =) Tur att de kan skratta MED varandra och inte ÅT varandra. =) =) Innan jag åkte iväg på intervjun så hittade jag ett jobb som va intressant, även det i Ystad. En grundskollärar tjänst med inriktning MA/NO/ENG. Klockrent för mig!! Jag har allt de dem söker. =) Vad självsäker jag lät där. Hehe.


Efter missfallet i september har jag haft mina svackor. Vissa dagar frågar jag varför detta skulle hända mig och när jag kommer bli gravid igen. Men nu vet jag att det kommer att bli min tur igen och att det är vanligt med missfall.


Nu måste jag skriva vidare på uppsatsen så att vi blir klara någon gång! :D

Lägger in en liten julbild från huset vi bor i just nu.


Just de! Vi har nu valt vilket hus vi ska bygga! :D :D Bygglovskarta på huset är klar innan jul sen är det bygglovet som ska in. I februari kommer vi bestämma alla detaljer.


Ta hand om er mina vänner!
KRam på er!

Inga kommentarer: