17 december 2009

1 vecka till tomten kommer!!












Idag slog M och jag spiken i kistan på vår c-uppsats! =) Så jäkla skönt att vi är klara. Nu återstår finjustering.



Vintern har kommit till Skåne och att bilisterna alltid blir lika förvånade. Det lustiga är att bussar och tungtrafik får köra utan vinterdäck. Jag kasade iväg för att hämta M och möter en lastbil som kommer i 70-80 km/h på en isväg. Jag som satt i en bil med 4-hjulsdrift och vinterdäck vågade inte köra mer än 60-70 km/h. Det är inte klokt att endel inte är mer rädda om sig än så.






Imorron skulle vi egentligen åkt till Lund och beställt köket till huset plus åkt en sväng inom Malmö för att göra slutbestälnningen. Jag tror inte vi åker in för dom lovar snöoväder i natt och imorron. Vad ska man då hitta på???






Idag har jag gjort en sak som bara jag vet. ;-) Systern min frågade mig om jag ville göra en sak med henne och jag svarade lite vagt men idag slog jag till. Vi får väl se vad som händer framöver.






Från och med måndag har jag jullov fram till den 29/12! Det är nog det längsta lovet jag haft sen gymnasietiden.



I måndags var jag på en anstälningsintervju i Ystad. Tjänsten är på 80 % och jag vill verkligen ha den. Klassen, personalen och lokalerna verkar vara helt underbara. Jag gillar deras sätt att arbeta och känner att jag kan bidra med endel. Bara att hålla tummarna att dom fattar tycker för mig.






Idag hann jag och M göra lite julgodis när vi hade skrivit klart. Det blev Wienernougat och ischoklad. Häromdagen gjorde jag Rocky Road Crisp. Herregud va goda dom va!! Bilder på dessa ser du ovan, lägger även upp en bild på vintervädert som vi fått här. Om jag ändå hade en pulka......enda som fattas är det. Kläderna och barnasinnet har jag. ;-)






Ta hand om er mina vänner!



Kram /Jessica

Inga kommentarer: