22 december 2009

"Hej Mitt Vinterland!"







December och julen har kommit med besked. Idag är de tredje dagen som det snöar här nere. Nu tror jag vi har fått 1/2 meter snö och tyvärr så blåser det oxå. =( Här nere är det förödande så fort vinden tar till. Snöar det bara så är det lugnt. G är vid nybygget och jobbar men jag hoppas han kan ta sig hem. Han sa att han kunde ta traktorn om inget annat går. =) Så söt han är.






Nu har vi huggt gran, klätt gran, kokt och griljerat skinkan, bakat MASSA julgodis. Julen kan komma....nästan....bara en LITEN sak kvar. JULKLAPP TILL G. Vad f*n ska jag köpa?? Han är en man som med en gång köper det han behöver och vill ha. Imorron ska jag köra till Kristianstad om nu vädret blir så som de lovat.






I söndags åkte min stackars farmor in på sjukhuset. Hon kunde inte gå efter att ha ramlat i källaren. Idag ringde jag henne och hon lät så pigg även om de hade opererat henne igår kväll. Vilken krutdam jag har till farmor. Imorron måste vi in och hälsa på henne. Får kanske köpa med mig något gott till henne eller en burk med det nygjorda julgodiset så hon får lite julstämning.






Nu närmar sig en annan milstolpe i mitt liv. =) Den 15 januari tar jag min lärarexamen!!!!!! Helt otroligt vad tiden har gått fort. Just nu är det mycket i mitt liv och jag är så tacksam för att ha fått det så bra i mitt liv. Blir sentimental när jag tänker på det.






Lägger in några vinterbilder och julstämningsbilder.






Ha en underbar jul mina vänner!! GOD JUL. Återkommer med uppdatering efter jul.






Kram Jessie

Inga kommentarer: