30 januari 2010

1 år! =)


Igår var det 1 år sen jag träffade min älskling! :D Den 29 januari 2009 möttes våra ögon och vi va fast. Det har hänt jättemycket på detta året, både roliga och sorliga saker. Tyvärr är det väl så att man kommer ihåg de jobbiga och sorliga först sen tänker man efter och vips så ler man. =) Så mycket som vi varit med om på 1 år har jag inte upplevt under 9 år med mitt ex. Idag diskuterade vi vilka fördelar det är att träffa "den rätta" i den åldern som vi är nu. =)


Planerna för gårdagskvällen var att äta på restaurang och gå på bio. När vi kommer in till Tomelilla är det fullsatt på det stället som vi hade tänkt äta på. Men vi hittade ett matställe och jag åt fläskfilé-planka, G tog pizza. När vi hade ätit så gäspade vi i kapp. Vi bestämde oss för att hyra två filmer istället och mysa hemma i soffan. =) Så blev fallet och det va jättemysigt. G fick en stor röd ros av mig. G gav inte mig någonting, trodde faktiskt att jag skulle få en blomma i alla fall men icke så nicke. Jaja, får väl fostra honom bättre kanske!? Hihihi =)


Tiden sen mitt senaste missfall har gått snabbt och jag börjar repa mig mer och mer. Tänker fortfarande på det ibland och kommer bli påmind om det hela livet. Jag har en tjej nära mig som ska ha barn i samma veva som vi skulle fått vår guldklimp. Det kommer bli vår tur, det vet jag. Så snabbt som jag blev gravid så vore det konstigt annars. =)


Viktresan har börjat och de första stegen är: simning minst en gång i veckan, godis endast på fredag/lördag, om jag äter ute så uteslut pommes.

Jag tycker att det är rätt enkla saker och jag ska ta småsteg mot mitt mål. På simningen får jag med mig G oxå. =) När jag väl får in pengar så kommer jag gå på gympa en gång per vecka oxå. En tanke som slagit mig är att jag kanske ska ta två veckor med måltidsersättning så jag kan få en KICK-START. Men det är ingen lösning på mitt problem. Bilden ovan är nog 10 kg sen och ändå är den tagen för ungefär 1 år sen. *skäms* Till sommaren är målet att jag ska ha gått ner 20 kg. Nu får jag ligga i.
Idag har jag bakat kladdkaka och gjort Marianne-grädde. Mums, ikväll ska vi ha den som efterrätt. Imorron hoppas jag på bra väder så jag kan ge mig ut med hunden som vi passar på en lååååång promenad. =) Annars blir det några mindre istället.
Ta hand om er mina vänner!
Kram Jessica

Inga kommentarer: