21 januari 2010

Medgång, tack!

När man väl fått upp humöret och känner glädje faller man pladask ner på röven igen!
Så känner jag just nu. Förra tisdagen, 12/1, var jag på VUL efter att ha fått plus på grav stickan på självaste nyårsafton. Läkaren skulle bara se hur långt jag var gången och eventuellt ta odling. När vi kom till sjukhuset var jag nervös och kände på mig att något va fel. Gick på toa och vips så kom det lite blod. Då ville jag bara dö eller avdunsta snabbt. Blev uppropad och då berättade jag direkt vad jag varit med om på toa. Hon tog de lugnt och vi pratade. Jag ville bara in till ultraljudsrummet för att se om det va något fel. När jag väl la mig i stolen så visste jag att det inte skulle se bra ut. Mycket riktigt. Inga tecken på graviditet fanns. Detta är andra gången på kort tid som vi får gå igenom denna skiten.

1 vecka senare var jag på återkontroll och då hade kroppen fixat allt själv och det såg bra ut annars. Nu är jag trött på att ha motgångar och vill ha medgång istället.

Jag vet att jag förmodligen måste gå ner i vikt för att kunna få behålla en bebis i magen så nu har resan börjat.

Fy vad det är tråkigt att vara arbetslös!!! Vill ha jobb NU! Sökte två nya tjänster här om dagen och de är två bra tjänster. Den ena är i Simrishamn och den andra i Skivarp.

Nu är det dax att göra lite nytta oxå.
Ta hand om er mina vänner!
Kram Jessica

Inga kommentarer: