22 juli 2010

Medgång byttes till motgång

Jag svävade på moln i många dagar och tyckte att livet va underbart. =) MEN.....i söndags kväll får G ett samtal från grannen till det nya huset. Han hade sett att det sipprade ut vatten från gaveln och tittade in och möttes av översvämning. Det är helt otroligt. Vi va i Kivik och båda hade druckit så vi kunde inte ta oss dit. Grannen stängde av vattnet och vi ringde till chefen för byggföretaget. Honom träffade vi upp i måndagsmorse. Efter beskedet bröt jag ihop. Det blev för mycket för mig. Vi har inte haft det lätt det senaste året och huset är det enda vi ser fram emot tillsammans. Att nu inflyttningen framflyttas kommer inte bli lätt men vi får väl se det lilla positiva i det hela, där va ju inget golv inlagt.

Dagarna i Kivik har varit bra. Lägger in bilder en annan dag. Brände mig något fruktansvärt i tisdags när vi gick på marknaden. Idag ligger jag i feber och jätteont i halsen. Typiskt att bli sjuk när man väl är ledig. =( Jag sitter och tycker synd om mig själv och har ont i hela kroppen. Trodde först att de va Kivik som satt sina spår men när jag sen tog tempen va den uppe i 39 grader.

Igår kväll stod vi parkeringsvakter på Kronovallsslott. Ulf Lundell stod på scenen och de va hundra gånger bättre än när Kris Kristofferson stod där för 2 veckor sen. Lägger in lite bilder en annan dag.

Igår beställde jag en iPhone! =) Hoppas att den kommer snart så jag kan leka lite. =)

Ta hand om er mina vänner!
Kram på er!
/Jessica

Inga kommentarer: