08 oktober 2010

Första besiktningen klar

Nu har vi bara en sak kvar innan det är dags att flytta in. Slutbesiktningen ska göras om ungefär 2 veckor och sen är huset vårt. :D Jag kan inte fatta att vi snart är där. Det kändes som en evighet när fick datumet men nu är det 2 veckor bort. Så mycket att göra fram till dess och även när vi väl är på plats.
På jobbet börjar jag med mina utvecklingssamtal nästa vecka för att slippa ha några dagen vi får huset. Jag ska bara njuta av att det är vårt! :D Får en lite tår i ögat när jag tänker på resan vi gått igenom sen det brann. Utvecklingen i vårt förhållande och de starka banden vi byggt upp på vägen.


På tal om jobbet. Jag trivs jättebra och hoppas att jag får förlängt minst 1 termin till. :D Det ser ju onekligen ljust ut i alla fall. Förra veckan började jag på ett nytt tema med mina elever, vi ska följa "Mjölkens väg". I temat ingår det att lära sig mjölkens väg från ko till hemmet, mjölkförpackningens utveckling och mjölkens innehåll. Det är ett väldigt spännande tema och jag hoppas verkligen att jag hinner göra det jag vill. =D

Bowlingen har legat på is länge nu och jag känner att det är dags att börja träna igen. Nu i veckan fick jag förfrågan om att spela 3-manna DM i december och då får jag banne mig träna. :D Det är ju andra saker i mitt liv som fått ta plats och det ångrar jag inte alls. =)

Jag vill åka till Ullared!! G lovade mig att åka innan jag började jobba men nu har jag jobbat i 2 månader och inte har jag kommit till Ullared. Behöver nya jackor och byxor till jobbet. Jag kan inte hitta min skidjacka jag köpte förra året. =( Trodde syrran lånade den men hon säger att hon bara har byxorna. Får helt enkelt se om den dyker upp när vi flyttat. Köpte i alla fall nya skor idag och dom är varma och goa. =) Många tycker säkert att dom är dyra, 750 kr, men jag tycker det är viktigt att köpa ordentliga skor eftersom jag får så ont i dom och ryggen annars.
Om några veckor kommer JOBI till jobbet och visar skor, tänkte passa på att köpa ett par nya då eftersom det är nästan 10 år sen jag köpte de inneskorna jag har idag.

Ikväll blir det fredagsmys, vi har inte bestämt oss om vi ska åka till Ystad och äta eller bara kura ihop oss i soffan. =) Mysigt vilket som.

Ta hand om er mina vänner!



Kram Jessica

Lägger in en bild på vårt badrum uppe. =)

Inga kommentarer: