10 juli 2008

Sommaren?

Igår va jag ledig. Väldigt skönt att bara få göra saker med mig själv. Tog en liten promend till Nova och va inne i stan en runda och fönstershoppade.
Idag va de bara att komma tillbaka till verkligheten på jobbet. Klart att jag satt på larmet, inte roligt efter en ledig dag.

Ikväll träffade jag Petra på stan och vi tog en ficka. Snackade "gamla" minnen från Online och jag fick en uppdatering. Måste ju hänga med där oxå. ;) Vi bestämde ett nytt datum för uppföljning....

Så har denna veckan redan gått. Imorron e de fredag och sen börjar snart en ny. Tankarna har gått fram och tillbaka. Mycket i huvudet just nu som ni säkert kunnat läsa här innan.

Nästa vecka ser de ut som att busstrejken bryter ut i Skåneland. Jag har inte en aning hur jag ska ta mig från stationen i Malmö till jobbet på Södervärn. Orientering i Malmö är inte min starka sida precis. Självklart ska chaffisarna strejka för bättre lön och arbetsmiljö. Bara de inte blir sånt fiasko som för sjuksköterskorna. Får hoppas parterna kommer fram till något innan tisdag så jag slipper springa vilse i Malmö. :)

Simma lugnt mina vänner!
/Jessie

Inga kommentarer: