11 augusti 2008

Huvudvärk o feber

Efter en helgs jobb så vaknade jag med huvudvärk, feber och värk i hela kroppen. Efter en stunds funderingar så sjukanmälde jag mig.

Igår somnade jag gråtandes, inte någon höjdare kan jag säga. Nu i eftermiddags skulle jag rensa ett skåp som ska flyttas till Osby. Där fanns massa minnen så de blev en hel del tårar. Hur kan man såra någon så in i helvetes mycket som han har gjort???? Jag förstår fortfarande inte vad han ser i den kärringen.

För att få lite positivt i vardagen har jag plockat fram vågen. Kanske inte vad ni andra brukar göra men just nu så äter jag bara precis de som jag måste för att överleva. Mat är inte det jag prioriterar. Vågen visar 118,0 kg, vilket innebär -22,8 kg sen förra sommaren.

När jag va nere o handlade mat så köpte jag en gråt-skiva, Absolute Rock Ballader........ Väldigt bra låtar och jag behövde gråta idag. Det är inte roligt alls att leva livet som Jessica Håkansson just nu. Kommer det någon gång bli bättre?? När? Var? Hur? Vill egentligen bara att allt ska vara som de va innan allt skit hände.

Empati är nog en tablett som några glömt ta som kosttillskott. Vissa har de med än andra helt enkelt.

I lördags va jag på bio fast den blev inställd för en kugge hade lossnat. Fick pengarna tillbaka plus ersättningsbiljetter. Hyrde en film istället.

Det är rätt ensamt just nu. Van vid att ha någon vid min sida, har ju varit så i 9 år......

Ska fortsätta packa lite till. Långt ifårn klar.

Ta hand om er mina vänner!
Kram/Jessie

2 kommentarer:

Jenkan sa...

Men lilla vännen! Du skulle kommit til mig istället... Jag hade tagit hand om dig. Inte vara ledsen. De är inte värt det... Blicka framåt.. (Jag vet det e jobbigt, men försök)

Säg till om jag kan göra ngt för dig.

Men vad duktig du är med vikten. Hejja hejja.

Jessica sa...

Jag försöker blicka framåt men det stannar vid dagen då jag måste flytta och det kommer vara den jobbigaste dagen i mitt liv hittils.