19 augusti 2008

Ljuset i tunneln

Snart är min tid i Lund till ända. Den 30/8 kommer två bilar med släp ner och hämtar mitt hem. Sen får jag lugna mig med att flytta på ett tag. Måste landa och komma in i en ny vardag med nya vanor. Ska hitta en rytm i mitt liv som fungerar med allt runt om mig.

Livet känns rätt bra just nu. Har fått P dit jag vill. Verkar ha mer förståelse nu och är mer hjälpsam.

Jag är så tacksam för alla som stöttar mig igenom denna tid. Nu ska jag börja gå ut med kompisar igen. De blir dyrt men roligt! Ska lära känna en massa nya människor och vara översocial.

I helgen hade vi träningsläger och det är alltid skoj. Kändes inte så bra men när kloten är omborrade och klara så blir de lättare. Känns så tungt och jobbigt.
Hade gjort något galet med ryggen förra veckan så den värkte under hela träningen (4timmar).

Jag har funderat endel på min framtid. Nu har jag 1,5 år kvar på min utbildning sen hoppar jag ut i verkligheten. Sista terminen har jag möjlighet att göra praktik utomlands vilket jag är väldigt sugen på att göra. Om jag fortfarande varit tillsammans med P hade jag aldrig gjort de. Men nu är de inget som håller mig tillbaka så varför inte likaväl hoppa. Lite feg e jag för jag har inte bestämt vilket land än men vill nog hålla mig inom Europa och på en svensk skola.

På lördag e de Kick-off som gäller.

Ta hand om er mina vänner!
Kram/Jessie

1 kommentar:

Jenkan sa...

Go Jessie go jessie... Mmmm utomlands, jag längtar tillbaka till usa emellanåt. Så har du chansen att komma iväg så ta den. Ses på lördag. Kram Jenny