05 september 2008

Nytt kapitel!

Då är man på plats. Har haft väldigt mycket att göra denna veckan. Tur att jag hade läsdag tisdag, onsdag och torsdag.
Flytten gick rätt bra. Pappa o Tobias dök upp första med ett släp som senare visade sig vara för litet för alla mina lådor. När mamma kom så hade vi redan fyllt släpet och va beredd med saker till hennes bil. Mamma envisades om att köra upp med dessa sakerna och komma ner igen samma dag för att hämta hem resten. Så blev det! Kvinnan vinner alltid!! Hoppas alla män inser att till slut får vi kvinnor som vi vill. ;)
När mamma o jag körde ner andra gången så hann vi med en runda på Nova oxå men inget shoppande blev de då utan en snabb lunch.

Peter hade rymt fältet även andra gången vi kom ner. Han vågar inte se min familj i ögonen.

Veckan som gått:
Måndag: skolan, fikade med P´s ena syster i Krstd och pysslade lite hemma.
Tisdag: Pysslade och pluggade
Onsdag: Syrran fyllde år. Va nere med en blomma på hennes jobb, lagade middag, pluggade, va på IKEA för storköp(byrå, skrivbord, stol, lampa o annat smått o gott).
Torsdag: Pluggade, satte ihop och placerade möbler, lagade mat, körde o tränade i Åhus. Effektiv men stressad dag.
Fredag: varit i skolan, fixat med det trådlösa nätverket och ska eventuellt på bio med mamma.

Imorron blir de malmö med N. Vi ska på IKEA (igen) sen blir det att heja fram 4 poäng till Olofström. Ska förbereda halsen med te och vatten.

Fattar ni hur skönt det är att ha fått distans till hela händelsen??? Flytten har gjort mig gott och jag blir starkare och starkare för varje dag. P´s syster berättade några saker som gjorde mig lite ledsen. Hans föräldrar har tydligen tagit detta väldigt hårt. Dom börjar komma upp i åren och vill väl ha barnbarn men med hans nya "flickvän" så ser dom det nog som omöjligt. Jag får inte gräva ner mig i detta utan gå med huvudet högt och fortsätta framåt.

Detta uppbrottet kom i rätt tid för mig. Lite synd bara att det skulle sluta så här.

Jobbet i Malmö ringde mig idag. Jag ska jobba på måndag och fick några dagar till. Så himla skoj att dom fortfarande vill ha mig där. Jag trivdes väldigt bra.

Nu har ett nytt kapitel i mitt liv startat. Jag ser med glädje framemot att få träffa nya människor och skaffa mig nya erfarenheter. Med tanke på min ålder har jag hunnit med att få uppleva mycket men har väldigt mycket mer att uppleva.

Ta hand om er mina vänner!
Kram/JessicaH

1 kommentar:

Jenkan sa...

Vilken fegis som inte vågade stå upp för sig själv framför dina föräldrar..

Härligt att du är på rätt håll! Det är du värd.

Hoppas ni kommer iväg ikväll den är såå bra!!
Kram