24 september 2008

Solen e tebax!

Jippi!! Solen är här igen. Så härligt med en fin höstdag som denna.
Fick lite panik för en liten stund sen. Kollade mitt konto och där står inget om någon lön imorron. Skräckslagen och förvirrade ringde jag dit jag rapporterar mina tider. Jag hade rapporterat rätt och kan vänta mig en fet lön imorron! ;) Genast bättre! Hade klarat mig ändå, men när man lagt in många sluträkningar så blir man lite svettig. Sista månaden jag betalar något som har med lägenheten att göra så lite extra utgifter är det. Pengar, pengar och pengar. Livet handlar bara om pengar...nej, inte riktigt sant. Men som fattig student så är pengar ett bekymmer. Ska inte klaga eftersom jag bor och äter billigt. :) Ska sluta glömma mammas matkort hemma så blir det ännu billigare.

Vad händer dagarna fram till helg då?
Idag ska jag jobba i Malmö kl 15-20, hemma 22.30.
Imorron ska jag upp kl 5.45 för att sen åka till Rönnowskolan i Åhus. Hoppas på att hinna med en runda på stan innan träningen kl 18 i Åhus. Hemma sent då oxå.
Fredag blir de upp ännu tidigare, 5.00, för att jobba i Malmö 8-13. Så ser min hektiska vecka ut. Hoppas min röst inte försvinner för då kan jag ju inte tjäna pengar...det är den jag jobbar med.

Lördag håller syrran och hennes son kalas i Vinslöv. Men innan på dagen vill jag åka till Väla, men de blir det nog inte.

Va i hallen igår (ÅHUS) och träffade mina goa klubbisar! Livet blir så mycket lättare med bra kompisar runt om en. Jag kom dock inte dit för att träna utan för att köpa klot. Teoretisk skulle jag ha ett klot men i praktiken blev de två plus lagning av spärrboll. Oj, där flög 4000 kr från min ficka. Men de ska bli riktigt roligt att spela med mina nya bollar nästa vecka!!!

Ta hand om er mina vänner!

/Jessica

1 kommentar:

Jenkan sa...

VÄLA!!!!!!!!!!!!!!

My kind of place!! Jag vill mää juh....

Jaha så du handlade lite igår. Jag vill åsså ha en ny boll. Fick ju ett hack igår igen på min... *suck* Jag funderar lite till om det blir något!

Have a nice day! Och trevlig helg (redan)!!

Krya på dig!
Kram