18 mars 2009

Våren har kommit!

Igår och idag har det varit helt underbart väder! När jag kom hem från skolan igår va jag ute och hjälpte G med att gödsla där det tidigare har gått får plus att jag plockade undan lite överallt. Jag gick där i mina gummistövlar och kände mig som en av deltagarna i Bonde Söker Fru. Som jag skrattade när jag fick den tanken i huvudet. G undrade vad jag fnissade för och när jag sa vad det var så bara skakade han på huvudet och log. Sen gick vi en runda på gården och han berättade om sina planer här på gården och även huset. Det kommer bli väldigt bra när det är färdigt. Jag fick inflika med lite förslag oxå. =)

På lördag har jag match i Åhus. Efter den får vi besök hos G. Han ska träffa en av mina vänner. Det ska bli väldigt roligt och se dom igen, de va ju ett tag sen!

Som det ser ut nu så har jag sommarjobb i Malmö. Sån lättnad!

Imorron har jag praktik igen och det ska bli väldigt roligt. Jag kommer hålla en lektion i musik med årskurs fyra. Vi ska lära oss en sång som heter Tvärtom. När den sitter ska vi spela den på tonstavar. Det ska bli spännande och se hur dom tar den lektionen.
På fredag har jag min sista praktikdag och då är det dax för årskurs 5 att ha musik med mig. Förra lektionen jag fick dom höra min fina raplåt jag o S skrev och sjöng in. Nu ska eleverna få lära sig den plus hitta på egna rörelser till den. Häftig uppvisning vi kommer ha! =)

Ta hand om er mina vänner!

Kram / Jessica

Inga kommentarer: